زنجبيل و فلفل، درمان كننده سرطان

 پژوهشگران مي‌گويند، زنجبيل مي‌تواند سلول‌هاي سرطاني تخمدان را از بين ببرد و فلفل نيز تومورهاي لوزالمعده را كوچك‌تر مي‌كند. به گزارش خبرگزاري رويترز، نتايج يك تحقيق، شواهد ديگري در مورد فوايد برخي ادويه‌ها در جلوگيري از بروز يا پيشرفت سرطان ارائه مي‌كند. هر چند تحقيقات در مورد زنجبيل در محيط آزمايشگاهي انجام شده و تا بررسي و اثبات تأثير اين ماده در بيماران سرطاني راه درازي در پيش است.

 

 

دكتر ربكا ريو، استاديار زنان و زايمان مركز سرطان دانشگاه ميشيگان و همكارانش محلول حاوي پودر زنجبيل را روي كشت سلول‌هاي سرطانی تخمدان آزمايش و نتايج خوبي هم كسب كردند. محققان در آمريكا اعلام كردند، اگر زنجبيل بتواند سلول‌هاي سرطاني را از دو طريق خودكشي و خودخوري نابود كند، مانع از مقاومت بيماري در برابر شيمي درماني خواهد شد. زنجبيل به مهار التهاب كمك مي‌كند و التهاب در تشكيل سلول‌هاي سرطاني تخمدان نقش دارد. محققان دريافته‌اند كه خودكشي سلولي با استفاده از زنجبيل، اثربخش‌تر از شيمي درماني با استفاده از پلاتين است.
رنگ زردچوبه رنگ زرد زردچوبه به دليل وجود ماده‌اي به نام (كارسامين) در آن است كه در آزمايش‌هاي حيواني مشخص شده عليه بيماري آلزايمر عمل مي‌كند. به تازگي در ژورنال پزشكي NEW ENGLND آمده بود كه دانشمندان در حال تحقيق روي كارسامين هستند تا راه درماني براي عارضه كيستيك فيبر پيدا كنند البته تحقيقات انجام شده انساني در اين زمينه محدود است.
فلفل سبز و زعفران، سيستم ايمني بدن را تحريك مي‌كنند و جوزهندي و ميخك (البته تا كنون در آزمايشگاه) از رشد ميكروب‌ها جلوگيري مي‌كنند. زنجبيل و فلفل قرمز، از تشكيل تومورها جلوگيري مي‌كنند و اثرات ضد سرماخوردگي فلفل سبز نيز در حال بررسي است.
دارچين در درجه سوم و بعد از فلفل و خردل قرار دارد. طي تحقيقي كه سال گذشته انجام شد، تأثيرات مثبتي از دارچين در درمان ديابت ديده شد. اين تحقيق نشان داد كه مصرف يك يا دو قاشق چايخوري دارچين به شكل كپسول، موجب كاهش قند‌خون، تري‌گليسيريد و كلسترول شد و از افت يا افزايش انسولين در يك گروه مبتلا به ديابت نوع 2 جلوگيري می‌کند. دارچين معمولا در شيرينيجات و مواد حاوي چربي استفاده مي‌شود در حالي كه دارچين، يك ادويه عالي براي طعم دادن به گوشت چرخ كرده و سبزيجات است. اسفناج خرد شده را مي‌توانيد با دارچين و كشمش تفت دهيد و يا چوب دارچين را با چاي دم كنيد. دارچين ادويه خوبي براي طعم دادن به هلو، موز، سيب يا حتي ماست شيرين است. مصرف روزانه يك يا دو قاشق چايخوري دارچين با غذا كار راحتي نيست ولي بهتر است مصرف آن در برنامه روزانه قرار گيرد.
ادويه‌ها و گياهان معطر، قرن‌هاست كه به عنوان دارو مورد استفاده قرار گرفته و مي‌گيرند ولي براي درمان كامل و 100 درصد بيماري‌ها نمي‌توان به آنها اكتفا كرد چون بسياري از نتايج روي تأثيرات ادويه‌ها، آزمایشگاهی‌ است و هنوز تحقيقات قطعي اثبات نشده است. به علاوه مصرف زياد و بي‌مورد گياهان معطر و ادويه‌ها به دستگاه گوارشي به‌‌خصوص معده آسيب مي‌رسانند. در هر صورت با مصرف ادويه‌ها هم مي‌توان از فوايد آن سود برد و هم بيشتر به غذاي گياهي تكيه كرد تا غذاي گوشتي.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 18 خرداد 1388برچسب:زنجبیل,فلفل,سرطان,درمان سرطان,ساعت 16:50 توسط سید| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com